söndag 7 april 2013

12 km familjemys

Min löpträning har verkligen gått på sparlåga nu en tid. Vilket i och för sig har sina förklaringar.
De första två veckorna som gravid(då jag visste om det alltså), var ungefär som vanligt men i takt med att illamåendet och tröttheten tog över mig, minskade
mina vecko-km drastiskt.

Nu är jag nästan mig själv igen, och den här veckan har jag hittat tillbaka lite grann. Anpassat efter tillståndet, förstås, men ändå.
I onsdags sprang jag 7 km till jobbet, i torsdags blev det en genomkörare på gymmet, i fredags lunchjogg, igår körde jag ett kort tabatapass hemma för hela kroppen och idag, 12 sköna kilometrar med maken som sköt en sovande Noel framför sig i vagnen.


Jag längtade verkligen efter ett lite längre pass än vad jag sprungit de senaste veckorna, och eftersom jag inte har något direkt sug efter långpass just nu blev 12 km alldeles lagom.
Två stopp i skogen blev facit, med en halvfrusen väntande make, och jag blir ändå lika förvånad varje gång blåsan gör sig påmind.
Hallå, stannade jag inte nyss för kisspaus?

Inte helt lätt alltså att springa med en som måste stanna var 6 km, men idag var tanken mer umgänge än effektiv träning.
Magen kändes oroväckande skvalpig i början men det lade sig och sen kändes det hur bra som helst. Jag kunde tom lägga in en fartökning i 4,30-fart några hundra meter på slutet. Underbart!

I övriga livet är det mycket som händer nu.
Noel och hans pappa håller på och skolar in på förskola och det är med blandade känslor som vi, som så många andra redan gör eller har gjort, ska lämna ifrån oss vår skatt på dagarna.



En ny tid börjar nu helt enkelt.
Men jag vet att han kommer att gilla det, för redan nu verkar han trivas med sina nya kompisar och allt verkar så spännande.
Han springer runt och skrattar och myser och märker knappt att pappa är där.

Helgerna går fort och nu är även denna på väg mot sitt slut.
Lugna kvällar, tidiga mornar och intensiva dagar och den här helgen är inget undantag.
Igår träffade vi Andréa med familj på lunch/fika och djurparkshäng i Aspudden, idag förutom ovan familjemys har vi varit en sväng till Täby C och införskaffat ytterligare utrustning som Noel behöver på sin friluftsförskola.
Med föräldrar som älskar att vara ute, hoppas vi givetvis att även vår son kommer att upptäcka tjusningen med naturen.
Och eftersom han ofta kommer gående med sina skor och vill gå ut, tror jag att det kommer att passa honom jättebra.

2 kommentarer:

  1. Skönt att det verkar gå bra för Noel på förskolan! Kram

    SvaraRadera
  2. Det där med att lämna barnen på dagis....man vänjer sig aldrig:) Men det går ändå...man måste ju inse att barnen har det faktiskt superkul på dagis och är ett led i utvecklingen. Som du säger-en ny tid MEN samtidigt väldigt spännande och kul för barnen!

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...