fredag 21 september 2012

Heja, heja!

Nu för tiden blir det inte så mycket bokläsande för min del.
Varför vet jag inte riktigt.
Jag gillar ju verkligen att läsa.
En typ av meditation, precis som löpning.
Visst, jag har blivit mamma men jag skulle ju kunna läsa på kvällen innan jag ska sova om jag vill.
Men det blir tyvärr inte av.



Så nu när jag är mammaledig och är ute och knatar med vagnen eller springer långpass för all del, har jag kommit på att det här med ljudbok är min grej.
Då kan jag kombinera rörelse med boklyssning.
Perfekt!






På dagens promenad valde jag en ny bok och valet var ganska självklart.
Martina Haags nya löparbok "Heja, Heja!".
Efter att ha lyssnat på ca hälften av boken tycker jag att den är ganska underhållande även om jag känner att den riktar sig mer till nybörjare och den som inte har kommit igång med sin löpning på regelbunden basis.


Men som sagt underhållande är den, som när hon berättar om sitt första lopp hon sprang. För att motivera sig och få extra energi mot slutet tog hon tag i fettet på magen och ryggen och skrek för sig själv "du ska bort!".
Alla sätt är bra utom dom dåliga:)

Läs den!
Eller lyssna.

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Förlåt, den är säkert jätteinspirerande. Men vilket sätt att motivera sig.
    Men som du säger, alla sätt är bra! :-D

    SvaraRadera
  2. Vilken smart idé!!!! Tack för tipset. Älskar själv också att läsa men ger aldrig tid för det, kombinera men långpassen är ju ett perfekt tips. Vad glad jag blev :-)

    SvaraRadera
  3. Gillar också att läsa men precis som du säger så tar jag mig heller aldrig tid, kanske skulle prova att lyssna istället :) tack för tipset, bra kombo! :)

    Ha en riktigt fin helg!!

    SvaraRadera
  4. Västgötskan: Eller hur:)

    Amanda: Vad bra! Ut och testa nu:)

    Lina: Tack detsamma!

    SvaraRadera
  5. Jag lyssnar nästan JÄMT på ljudböcker när jag är ute och rör på mig... PERFEKT! Och jag tycker det är "enda" sättet att hinna få lite böcker till livs nu för tiden... och jag gillar böcker jag med ;)

    SvaraRadera

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...