tisdag 12 juni 2012

Vi kom femma!



Lite spex innan start

Jag och Andréa bildade lag Team Löpning & livet(som hennes blogg) på dagens tävling Parloppet och vi kom på 5:e plats i damklassen!
Våra tider blev 21,30 (jag) och 21,13 (Andréa).
Det var fruktansvärt jobbigt och jag funderade i mitten av loppet på att gå, då jag sprang uppför på gräs som var svår att hålla någon vidare fart på.
Det var tredje gången jag sprang detta (2009,2010 med maken), och det var minst lika roligt denna gång. Och minst lika jobbigt.
Men de hade gjort om banan i år och nu gick den, till skillnad mot tidigare år betydligt mer på gräs och grus och nästan ingen asfalt. Jobbigare så.
Jag säger usch och fy för att springa 5 km. Spyjobbigt deluxe! Jag var både yr och illamående när jag kom i mål. Men det gav sig rätt snabbt när jag fick träffa Andréa,  som kom i mål strax innan mig,  maken och Noel som var på plats och hejade.


Lilla jag längst till vänster


Våra chip strulade tydligen efteråt så våra reslutat lät vänta på sig, men när de väl kom ropade speakern ut våra namn som femma och kallade till prisudelning.
En tröja från Karhu och ett presentkort på Löplabbet blev det hedersvärda priset. Tänk att få pris på en löptävling, det känns rätt coolt ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du skriva några ord så uppskattar jag det verkligen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...